miercuri, 21 octombrie 2009

Viata in Do Minor

Mama intotdeauna si-a dorit sa fiu artista, prin urmare, incepand de la varsat de 5 ani a inceput sa ma dea la tot felul de cursuri de pregatire. Baletul mi-a placut pana cand mi-am rupt piciorul si profesoara mereu ma critica ca nu imi ieseau bine piruetele. Sculptura am luat-o ca pe o joaca, pentru ca Alina, prietena mea din copilarie, era si ea prezenta la acele cursuri. Visam, amandoua, la Betty si Sofie, papsusile noastre, cum le vom mai imbraca sau pe unde ne vom mai lauda cu ele.
M-a mai trimis mama si la inot, ca nu cumva, sa se duca fetita ei ca toporul la fund cand mergeam la mare. Toate astea, pana la varsta de 10 ani. Eram in ora de muzica, iar profesoara spunea „Gama muzicală este o serie de note muzicale selectate într-un mod specific dintre notele unei octave. Exista doua game: Do major si Do minor” si atat auzisem ca atentie imi era tulburata de gandul ca la 12 incep desenele mele preferate. „Tom si Jerry”. Dar nu, nu eram singura neatenta din clasa, de fapt cu totii eram cu mintea prin alte locuri. Dar profesoara continua „In scara generala muzicala sunetele sunt asezate in ordinea inaltimii, ordine determinata de frecventa vibratiilor. Raportul de inaltime dintre doua sunete cu frecventa diferita poarta numele de interval. Intervalul mare dintre doua trepte alaturate ale gamei se numeste ton. Intervalul mic dintre doua trepte alaturate ale gamei se numeste semiton. Locul semitonurilor in scara muzicala cu trepte naturale se afla intre sunetele mi-fa si si-do, iar locul tonurilor intre do-re, re-mi, fa-sol, sol-la si la-si.
Atat tonul cat si semitonul servesc ca elemente de masurare si de organizare din punct de vedere al inaltimii al intervalelor, gamelor si modurilor folosite în muzica. „
Degeaba insista sa ne predea saraca femeie, ca noi tot nu eram atenti si nici macar nu intelegeam nimic. A ridicat tonul si a zis ” Observ ca nu va place muzica, nu vreti sa intelegeti nimic” Si-a scos din geanta o caseta si a pus-o in casetofon. „ Acesta e Bach, iar melodia asta este un Do major”. In clasa se lasase liniste. „ Gamele muzicale sunt ca viata. Do minor reprezinta inceputul vietii, ceea ce sunteti voi. Copilaria si adolescenta. Viata frumoasa si fara griji. Do major sunt parintii vostri, grijile, eu, partea grea a vietii, dar si sfarsitul ei. Tonul muzical este vointa voastra, impulsul pe care vi-l dati cand vreti sa reusiti. Daca sunteti increzatori in fortele voastre veti ajunge la o armonie muzicala. Fiecare dintre voi e o nota muzicala pe gama do..” si tot a continuat asa, pana la finele orei.
Eram fericita ca intelesesem teoria muzicala. M-am dus la mama si i-am zis ca sunt o artista, o nota muzicala in gama Do minor. Pe viitor, stiam ca voi fi o nota muzicala, dar in gama Do major. Ma voi maturiza.

Niciun comentariu: